"Життя прекрасне двома речами: можливістю вивчати математику й можливістю викладати її"
С. Пуассон
Математика - предмет, у процесі вивчення якого виховується культура мислення людини. Кожний вчитель мріє мати учнів, які вміють думати. Логічне мислення - необхідна умова оволодіння знаннями.
Мої завдання - навчити школяра думати: узагальнювати, аналізувати, розглядати різні варіанти розв'язування, будувати контрприклади, складати власні задачі (не лише аналогічні до розв'язаних, але й такі, що випливають із означеннь, формул, теорем). Доцільніше розглянути кілька способів розв'язування однієї задачі, ніж швидко розв'язати три-чотири подібні одна до одної задачі.
Головною метою своєї роботи вважаю активізацію учнівської праці, перенесення центра ваги на самостійну навчально-пізнавальну діяльність учня. Від свідомої мотивації через засвоєнняумінь та навичок до формування нових духовних і морально-етичних норм та цінностей; перехід до вищого рівня розвитку всіх складових інтелекту - вербально-лінгвістичної, логіко-математичної, візуально-просторової, моторно-рухової, музично-ритмічної.
Намагаюсь виконуввати на уроці роль консультанта і авторитетного експерта, організатора навчальної діяльності, а не транслятора нової інформації.
У роботі використовую "Метод Case" (опрацювання ситуацій). Ситуації та випадки слугують конкретними прикладами для ідей та узагальнень, сприяють абстрагуванню, демонструють людські почуття та емоції, зацікавлюють і захоплюють уяву.
Вивчення математики забезпечує здатність:
- усвідомлювати та відстоювати особисту позицію;
- уміти знаходити нові ідеї та критично аналізувати проблеми;
- брати участь у дебатах;
- уміти переосмислювати дії та аргументи;
- передбачати можливі наслідки дій та вчинків.