ПЛЕКАЄМО ІНТЕЛЕКТУАЛЬНУ ЕЛІТУ

У гімназії №2 для розвитку особистості учнів створено проблемно-діалогічне середовище, у якому дитина відчуває себе цінною, вільною і шанованою; отримує досвід активного суб’єкт-суб’єктного спілкування та взаємодії; знаходиться у середовищі інтелектуально-особистісного зростання в плані розвитку продуктивного мислення; формує уміння та навички навчально-пізнавальної діяльності, проведення наукового пошуку.

З 2001 року в гімназії діє наукове товариство «Ерудит» - творче об’єднання учнів 8-11 класів, які прагнуть удосконалювати свої знання у відповідній галузі науки, розвивати свій інтелектуальний і духовний потенціал, набувати умінь і навичок науково-дослідницької діяльності.

Девізом НГТ є слова Д.Менделєєва: «Посіяне на полі науковому, зійде на користь народу».

Основні завдання товариства:

  • забезпечення умов для творчого самовдосконалення учнів;
  • виявлення, розвиток та заохочення обдарованих учнів, сприяння їх науковій діяльності;
  • підвищення престижу знань, науки, інтелектуальної праці;
  • сприяння опануванню гімназистами методології наукових досліджень в обраній галузі знань;
  • формування умінь і навичок роботи з науковою літературою та сучасними інформаційними джерелами;
  • пропаганда наукових досліджень гімназистів.

Щоб стати членом наукового товариства, необхідно мати вже певні навики. Тому для того, щоб дослідницька діяльність учнів мала постійну перспективу, ми забезпечуємо її наступність. Організація науково-дослідницької роботи у нашій гімназії передбачає три етапи:

На І етапі відповідно до моделі роботи з обдарованими учнями відбувається виявлення таких дітей серед учнів 5-6 класів за допомогою відповідних методик, моніторинг успіхів обдарованої дитини в певному виді діяльності; складання карт особистісного розвитку учня; розробка індивідуальних занять роботи з обдарованою дитиною.

У процесі навчальної діяльності шляхом використання інноваційних освітніх технологій педагогами здійснюється стимулювання пізнавальних інтересів, навичок наукової організації праці, домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.

На другому, підготовчому, етапі (7-8 клас) помітний вплив на формування дослідницьких умінь та навичок справляє поглиблене вивчення предметів, спецкурси, активна участь у творчих конкурсах та інтелектуальних змаганнях. Учні 7 класів розпочинають роботу над індивідуальними та груповими дослідницькими проектами, а восьмикласники працюють у наукових секціях гімназійного наукового товариства, проводячи міні-дослідження та захищаючи реферати. Таким чином, дійшовши до ІІІ етапу, учень має розвинуті навики пошукової  та експериментальної діяльності, здатний оволодіти методами наукових досліджень, проводити власні дослідження, змагатись з однолітками  на  Всеукраїнському конкурсі-захисті учнівських наукових робіт МАН.

Члени НГТ "Ерудит" є учасниками та переможцями Всеукраїнських предметних олімпіад, конкурсу-захисту учнівських наукових робіт МАН України, студентських наукових конференцій.

Команда переможців ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту учнівських науково-дослідницьких робіт МАН України у 2014 році:

Федченко Анна, Качеровська Юлія, Шпичко Владислав, Винничук Михайло-Дмитро, Блажкова Вероніка, Грома Яна, Задорожна Аліна