"Природа - такий самий унікум, як картина Рафаеля. Знищити її легко, відновити неможливо."
І.П. Бородін
Сьогодні ми є свідками появи й творцями нових форм навчання, пов'язаних з електронними дидактичними засобами навчання. Навчання з використанням можливостей інтерактивної дошки відрізняється від звичних методів викладання, але основи успішного проведення будь-якого уроку будь-що залишаються єдиними.
Інтерактивна дошка може бути використана як протягом усього уроку, так і на частині його. Структура уроку з використанням дошки може бути різною. Так само по-різному вчитель може класифікувати матеріал, використовуючи різні можливості дошки: працювати з текстом, з медіаоб'єктами, переміщати об'єкти, вносити зміни — усі ці маніпуляції будуть привертати увагу школярів. Кабінет біології отримав інтерактивну дошку Labwe з програмним забезпеченням та короткофокусний проектор IV402.
У центрі будь-якого освітнього процесу перебуває учень, ведений учителем до знань. І якщо школяр від мотиву «потрібно» прийде до мотиву «мені цікаво, я хочу це знати», то цей шлях стане більше радісним і плідним. Саме розв'язанню цього питання і сприяє використання в процесі навчання інтерактивної дошки.
Методи та прийоми використання комп'ютерних технологій різні й сьогодні є предметом численних досліджень. Застосування інформаційних технологій на уроках спрямовано на вдосконалення сучасних технологій навчання. Вони вносять у відомі методи навчання специфічність за рахунок посилення дослідних, інформаційно-пошукових і аналітичних методів роботи з інформацією.
Використання засобів інформаційних технологій розширює стандартні методи навчання.[1.с.1.]
В своїй роботі я використовую інформаційно- комунікативні технології за такими напрямками:
- демонстрація об’єктів, процесів та явищ;
- лабораторні та практичні роботи;
- створення і показ презентацій;
- демонстрація статичних і динамічних моделей;
- контроль знань;
- джерело інформації (Інтернет, бази даних)
- підготовка до олімпіад;
- проектна діяльність, тощо
Зрозуміло, що уроки з використанням комунікативних технологій потребують великої підготовки. Учитель повинен уміти користуватися різноманітними програмами графічними, flash-анімації, веб - редактором, програмами для створення презентацій, програмами для роботи з аудіо та відео. Усе залежить від того, в якому вигляді ви вирішили подати інформацію.
Використовую такі програмові засоби:
- «Віртуальна біологічна лабораторія» 10-11 клас (містить повний курс лабораторних та практичних робіт, теоретичний матеріал, динамічні схеми та моделі);
- «Віртуальна лабораторія» Біологія людини 8-9 клас;
-«Електронна бібліотека наочних посібників 6-11 клас»;
-«Електронний навчально-методичний комплект для загальноосвітніх навчальних закладів: Біологія 7-11 клас».
Засіб навчання - інтерактивна дошка. Уже майже всім відомо, що в інтерактивних дошках суміщені можливості звичайної дошки й відеопроектора: на такій дошці можна писати звичайним способом і проектувати будь-яке зображення, наприклад, інтерактивну модель, анімацію, відеофрагмент тощо.
Саме поняття інтерактивності, зокрема інтерактивної дошки, полягає в можливості вносити корективи, нотатки чи певні зауваження в демонстраційний матеріал, змінювати послідовність кадрів, зберігати необхідні кадри чи їх фрагменти для подальшої роботи. Ще і ще раз слід наголосити, що інтерактивна дошка - звичайнісінький усім знайомий нам, учителям, монітор комп'ютера з можливістю введення будь-яких даних у комп'ютер безпосередньо з робочої поверхні дошки.[ 2.с.1.]
На звичайній дошці можливі записи тільки крейдою. На білій дошці можливі записи тільки фломастерами-маркерами кількох кольорів. Інтерактивна дошка може показувати зображення в кольорі (відео, анімації, слайди тощо), на ній можна робити записи також маркерами кількох кольорів, є можливість писати поверх зображення та давати можливість запам'ятовувати необхідний для подальшої роботи кадр.